Saturday 25 February 2012

weiiii aku nk kurus!!!

mcm semua org tau statement nie dah bertaun2 lama aku ckp  haha! tapi still xtertunai lg..asek edit gune photoshop je an.cmne ek? tapi kali nie aku akn tunaikan gak...inspirasi utk kurus exbf aku! kih3~ bkn sebab aku nk balik dgn dia tp sbb aku nk die menyesal coz xjg aku btul3...;D tapi  ada sbb2 lain jgk sbb aku nk cri boipren idaman aku..haha! kalau dah cun an, br la leh dpt pkwe ganteng2 deh..tp selain tu if dah un br la confident nk bt keje! lg2 bakal jd freelance makeup artist an kene la jg imej,xgtue??kdg2 jeless gak tgk body org cntik2,leh dressup ape2 je.muke cun tp body xbest xleh gak an! so aku akn mulakan langkah2 utk menslimkn diri aku nie! so kene star slow2& start dgn bende2 simple dulu hehe...

  1. Balik dr kerja aku akan terus menapak pergi jogging sorang2. Kalau ade partner lg bes an! tp kalau ramai2 xleh gak nnt bkn aktiviti brjogging tp jd aktiviti melepak heheh~
  2. Aku xkan sentuh apa2 makanan after 8pm! waaaa mampu ke xmakan malam ni. nk xnk kene bt gak..jgn tgk mknn after 8pm! haha melantak mknn puas2 pd siang hari sahaja harap maklum!
  3. Start makan makanan siha tolak makanan yg manis, berlemak&kurangkn karbohidrat! tapi yg berlemak tu laa plg sedap mcm mknn febret aku Macd, KFC,Cake,pizza then minuman febret aku cool blog! omg~ sedihnyer nk tggalkn ;(  tp ok la save money heee~
  4. Paling pntg xkan skip breakfast! huhuu so awalkn diri bgn pg ok~ meningktkn metabolisme kite
  5. Bende yg aku terpaksa buat! makan uba diet! hahaha walaupon xberapa bagus an tapi xdela aku main beli je, mesi cari yg elok pluss bek utk kesihatan jgk..aku xboleh tahan lapar sgt, so atleast bila ade telan ubt diet leh la bt aku tahan lapar kn...
  6. aku akn bz kn diri dgn bt kerja or kehulu hilir =D almaklum org dah bekerjaya skg chewahh~ then kerapkn berjalan, letak kete pon paling jauh..haa gitue
  7. Then hr cuti je spen time dgn membe2...bkn utk bergossip manjang oke! tp aku akn ajk dorg bt aktiviti2 lasak kasi kelua peluh...before ni asek kua jnjalan cari mkn, window shopping,tgk wyg...xsihat la kn..sesekali g hiking ke, jungle trakking ke,climbing ke...hahhaha br macho an ;D
  8. aku akn kumpul wet utk beli dance pad.nth bape price die pon xtau..300 kut! kalau nk dance sorg2 mmg org tgk gilerr la kn.. so aku akan takeover PS2 adek aku..heheh so leh la men game dance tu sorg2 syok sndri.br lah adventure sikit keh3~.kalau ade board tu br lah kua peluhh..ni jari je kua peluh cmne an.. ;p

3 comments:

  1. kak awin... herbalife.. hehe..

    ReplyDelete
  2. awien jum evy weekend join team herbalife wt aerobik+jogging n others exercise! :)
    kt tmn tsik s.alam
    aq de ajak nana ngn jia skli.. :D :D

    ReplyDelete
  3. aku xsabar nk tgu result..awien n bit tunjukkan korg leh!! hihi

    ReplyDelete