Wednesday 8 February 2012

"JANGAN BERSEDIH"

actually aku xpernah tau p0n ape isi kandungan buku nie...1day aku g teman adek aku shopping hbeskn boucer 200 kt kedai buku POPULAR @ Jusco Bukit Tiggi...smua barang kitorg dah angkut  tapi still xsampai RM200 lg.klu xgenapkn,rugi lah kn. so aku pon round2 satu kedai buku tu then aku ternampak 1buku nie "JANGAN BERSEDIH" aku tgk ramai yg amik buku tu..semua yg lalu kt situ mesti berhenti then belek buku tu.aku pon belek2 la tgk ape yg best dlm tu..then adek aku pon sapa aku dr belakang die cakap " haa nie la buku paling laris..semua membe2 aku ckp pasal buku ni". so alang2 nk hbeskn boucer 200 tu,aku pon beli la buku ni.

dah 1/2 buku aku baca skrg nie..seyessss sgt berkesan utk motivate diri. lg2 ht yg tgh sedih, yg jiwa kacau,  ape yg iteresting tntg buku nie, byk kisah2 realiti penulis ni ceritakan. setiap topik dia selitkan firman2 Allah, hadith2 nabi & kisah benar yg jadi masa zaman nabi. kite nie kadag2 sedih sbb kehilangan cinta, xdpt rezeki, kurang berjaya, cemburu dgn org lain n mcm2 lagi la. semua yg berkaitan dgn kehidupan kite seharian & yg selalu jd pd diri sendiri & ape yg selalu ada dlm ht  fikiran kita. buku nie bkn cerita direka2 atau pendapat dr penulis ni tapi kisah benar yg ptt kite amik iktibar, yg ptt kite jadikan semang utk xbersedih walauapepon musibah...baca buku nie bt kite jd org yg +ve, rasa hepi & akn jadika diri kite lebih mghargai hidup kite hari ini...............itu yg aku dah rasa skg nie...............;p



No comments:

Post a Comment