Sunday 12 February 2012

Aku hidup utk HARI INI bukan utk kenangan SEMALAM atau bukan berangan utk HARI ESOK

Banyak yg aku tau apa makna kehidupan. semuanya disebabkan dr satu buku yg aku baca ;D  aku pernah terjatuh kerana masa lalu. antaranya aku xbuat elok2 dlm exam, org aku syg prgi tnggalkan aku. sebenarnya xperlu la kite hidup dgn kenangan lama. yang berlalu bia la berlalu. xperlu bersedih dengan kesedihan yg pernah kita lalui coz bile kite menangis atau terus sakit hati n still simpan dlm hati, semua tu akan berubah?? jd nape kite bersedih...redha dengan ketentuan Allah. Semuanya terjadi disbbkn dah tertulis. Allah xkan mnguji atau g kita musibah jika tiada hikmah atau kebaikan yg akan kite dpt berganda2...

Firman Allah:
Maka sesungguhnya bersama dengan kesulitan itu ada kemudahan. Sesungguhnya bersama kesulitan itu ada kemudahan. (Al-Insyirah: 5-6)

Dan xperlu utk berangan apa akan jd pd hr esok atau akan dtg. Dan xperlu rasa takut ape akn jd pd hari esok sbb kite sndri xtau ape akn jd.yg jelas hari esok masih ada dalam bayang2 kita..kebanyakannyer ape yg kite jangka bakal jd,xkn berlaku. hari esok tu adalah hr yg masih dalam angan2 kite. belum lg terjadi. cotoh ms aku putus cinta, aku dah fikir mcm2, aku fikir aku akn rasa sunyi, xkan dpt lupakan die, xkn ade org support. Now ape yg jd, aku hepi, aku xsorang2 aku ade kawan2,then  org yg aku prnah syg muncul balik. xpernah disangka2 semua tu. Then skgnie aku xde keje tapi aku xde rs sedih, xde rs takut kalau xdpt keje.bg aku rezeki n jodoh mmg Allah dah tetapkn. Dulu aku sedih n takut impian aku xtercapai tapi now dgn izin Allah, now aku dah melangkah utk capai impian aku utk jadi makeup artis /utk bridal.aku xsgka secepat ni, semua akn terjadi dgn izin Allah. Now alhamdulilah aku dpt pggilan interview, n now aku ade supporter dlm hidup selain parents n bff aku. then seseorg itu pon offer aku kerja dgn die...Ya Allah..sesungguhnya aku berserah segala2nya padamu apa yg Terbaik & apa yg telah engkau tetapkn utk hidupku.

 Firman Allah:
......sesuatu yang telah ditentukan oleh Allah pasti akan datang, maka jangan lah kalian minta untuk disegerakan.... (An-Nahl : 1)

Sekarang nie aku lebih hargai hari ini. HARI NI hari realiti aku. selalu aku bygkan aku akn hdp hanya utk hr nie.so dlm ms 24jam nie aku akn bt bende2 yg aku rs hepi. mcm aku cari ilmu dgn baca buku2 motivasi. seyess uku2 nie bt aku rs tenang n hepi. aku try solat penuh hehee..pnh 1hr aku solat maghrib kt surau. aku mmg da lame xpergi surau, hr tu pon kebetulan kol8 ade claz makeup at s.alam so aku snggah surauu erdekatan situ.. time2 solat aku rasa sebak sgt3. Indahnya rasa ketenangan tu. seyess aku rs tenang n tibe2 aku rs rindu ngn Allah. kdg2 busan2 xde keje aku try2 dok makeup2, yela aku an ngh kursus makeup so aku practice ape aku belajar. selain tu aku ajk kawan2 aku kuar..haa aku nie mmg sk gathering so mmg aku sk bile kua ramai2 borak2.kwn2 aku ni pulak, semua baik2, semua kearah kebaikan, then dorg ni gile2 gak. gile2 pon time hangout still igt solat tau..tu la cara aku isi hr aku. Aku rasa bersyukur dgn ape yg aku ada skgn n rasa skgnie ;)

Firman Allah:
Terimalah semua yang telah Allah berikan kepadamu dan jadilah kamu termasuk orang2-orang yang bersyukur. ( Al-A'raf: 144)


No comments:

Post a Comment