Friday 25 November 2011

CEMBURU itu 1 Cabaran

setiap orang ade perasaan CEMBURU..termasuk la diri aku sendiri seorang yang kuat cemburu.Selalu cemburu dengan orang2 sekeliling termasuk la adek aku  kawan2 aku,cemburu tgk gugurl cantik ,cemburu tgk girl yang dah berjaya  then cemburu dengan exbf or someone aku suka tapi selalu suka simpan dalam hati je lepastu cakap dalam hati "untung laa~~" hehee..
Cemburu bukan hanya dalam soal cinta tapi ada banyak lagi jenis cemburu ni...cemburu dengan kecantikan orang lain, cemburu dengan kejayaan orang lain, cemburu dengan kebahagiaan orang lain, cemburu orang lain lebih hebat dan beruntung dari diri kita..

TAPI...
cemburu bukan bermakna sesuatu sikap yang negatif tapi letak lah sebagai satu positif untuk diri kita.jadikanlah sikap cemburu tu satu cabaran untuk diri kita sendiri maju kedepan.Dalam dunia ni setiap orang ada kelebihan & kekurangan masing2.tak perlu la kite susah hati n kecew atas apa yang orang lain ade tapi kita xada sebab tak bermakna kita xboleh jadi sehebat orang lain.jadikan sikap cemburu tu sebagai satu perspektif untuk capai apa yang kita mahukan sama macam orang lain.kalau orang lain mampu buat kenape kita tak boleh sebab kita smua manusia sama.cuma usaha tu penting. kita pon boleh cantik,kita pon boleh berjaya n kita pon boleh bahagia sumua bergantung pada diri kita macam mane kite nk hargai n usaha kearah tu n how kite create life kita ni.apepon bersyukur atas apa yang ada skrg nie. jangan persoal kn atau pertikaikan tuah/nasib diri kita n orang lain,ingatlah hidop nie bukan 100% bergantung nasib, tapi 50% adalah usaha kita untuk capai sesuatu. jadi kita smua  masih mampu jadi seorang yang hebat atau mungkin lebih dari itu InsyaAllah...

No comments:

Post a Comment