Saturday 26 November 2011

Cara Lupakan Ex-BF

smua orang ade story putus cinta kn?? smua org pernah rasa kan termasukla aku hehehe.bila dah putus mesti susah nak lupakan ex kan?agi2 "1st love or yg couple bertahun2" takkan putus hari ni besok dah lupa kan..impossible! melainkan hilang ingatan haha! tapi aku 1st love ke 2nd love ke third love ke smua same je..lupakan smua tu~so mengikut pengalamn aku yg nth bape kali putus cinta,ni tips untuk korang utk ex bf dah putus ajak jadi member.  tapi aku ni chill je. hari ni aku nangis, aku rindu tpi esok akan ketawa berdekah-dekah & lupa. haha!
Tips aku lupakan exbf :

1- anggap die macam membe2 yang lain.cara layanan,bahasa percakapan same dengan membe2 lain.xpayah dah cover2 sopan amik hati dia bagai dengan harapan die suka kat kita balik.eeeuuww xperlu kot mengharap! ala2 sempoi n co0l je layan dia,even ade feeling sekalipon tolak tepi cover feeling tu smua.

2- kalau ex korang tu still ada dalam friendlist facebook korang, jangan sesekali usha facebook dia. sumpah aku cakap. kalau korang usha, tambah pulak ada girl dok komen, in relationship dengan orang lain, or apa-apa lagi lah yang berkenaan dengan perempuan lain mesti hati korang akan merana. serius! aku dah pernah mengalami nya. pehh jelesss oke tgk~ oleh itu, sila jangan usha. nak komen status komen jela tapi biarlah status tu muncul kat feed korang. tak payah gatai tangan pergi bukak facebook dia. takde maknanya.tapi besenya aku xkan gatal tangan comment2 nie or aku xkan start tegur dia.huhu~

3- utk gambar kenangan bersama, sila la delete. tak rugi pun. ms aku putus tu memang dah nekad nak lupa terus aku delete smua kt FB and laptop aku ni.kalau simpan, memang la teringt kenangan lama kn. hehe! tak payah letak harapan lagi. biarlah dia pergi. kalau ada jodoh, bertemu lagi. haaa, tapi aku selalu harap xkan ade jodoh lagi ngan smua exbf aku hahaha!

4- Delete no phone exbf hihi ni salah satu cara aku time baru2 putus cinta.walaupon memang dah hafal no ex kan masa tu.sebab selalunya kalau ada no phone dlm hp mesti gatal tangan nak sent sms or call.so ni cara die nk elakkan diri berharap or contact.mcm skrg nie satu no ex aku pon aku xingt hahaha! xde faedah pon.kalau exbf hantar text or call selalunye aku mls nk layan.paling2 pon 5min je bertahan bls2 text.pastu aku bt xtau hihi coz xde point nk borak

5-  jangan asik cakap korg rindu & masih sygkan dia. Dia xpeduli pon! apa yang dia peduli berapa banyak yang dia rindu/sayang pada korg..bukan perasaan korang pada dia.kalau exbf korg ckp rindu kt korang, korg gelak je bt2 xtau.dia rindu kejap je tu lepastu dia rindu org lain.so jadikan diri korg seorg yang ego & seorang yang mahal oke!

6- Jangan menagis dihadapan ur exbf! perempuan selalunya akan menangis untuk tagih simpati supaya xditinggalkan kan or supaya dia kembali dlm hidop korg balik.oke mungkin dia akan pujuk & belai korang.tapi tu sementara je.lepastu  korang akan tetap kena tiggal & pilih orang lain..menangis terlalu banyak depan dia ke atau dalam telefon ke..itu smua cume akan tunjukkan yang die berkuasa atas diri kita.so jangan buat! tunjukkn yang kita happy tanpa dia.
..............................................................................................................................................
tak semestinya kita putus dengan seseorang tu kita akan benci dia seumur hidup, tak semestinya ada perasaan dendam or sampai xboleh nk tgk muka dia. biasalah, manusia kan. semua akan melakukan kesilapan.tapi jangan lupa jgk kita sebagai manusia pon kadang2 bukan sepenuhnya boleh lupakan apa yang orang dah buat pada kita & tinggalkn kita.
apepon aku 100% memang dah xde hati kt mane2 exbf aku,memang dah tahap hati kering dah ni hehehe then hope jodoh aku bukan dengan exbf..=D past is past

1 comment: