Thursday 11 October 2012

Bodek Membodek ~

Oiii3 weeee~ dah lame xupdate blog. so kesempatan yg rajin ni, nk share story tntg "bodek membodek".
mesti korg dah familiar kn dngn word ni. bagi yg buat2 xfaham meh aku nk bg definisi bodek. Bodek ni adalah parangai yg suka puji berlebih lebihan untuk capai satu matlamat yg dihajati. Biasanya sikap bodek ni terlekat & melekat pada diri manusia2 yg pandai berlakon! hoho boleh digelar pelakon terbaik okeyh~ nk trgkan pnjg2 pon uols mesti la dah fhm kn..alaaa mesti korg prnh mngalami situasi dibodek, membodek atau tgk org yg sk membodek & suka dibodek kn kn??

Sesetengah org ni mmg profesional dlm bab bodek2 ni. ahahha menyampah pulaa rasanye..yelaa, biasanya dorg ni ada niat tersembunyi misalnya bagi seorg pekerja nak dapat pujian drpd boss, nak naik gaji atau pon bagi seorg pelajar nk dpt grade bagus dalam subjek. tp kt sini aku lg suka story alam pekerjaan. Bukan apa dalam alam pekerjaan nie, perangai bodek dan dibodek sgt meluass smpai xterkawal huuhuu! aku terkecuali sebab aku ni xsuka nk berlakon2 xde bakatt kikikiki dan aku rasa sikap bodek tu adalah sikap yg sgt terukkkk eeeuuu yuck! contoh klu aku bt sesuatu aku xsk la nk menunjuk2, aku lg suka org appreciate aku drpd mata dia sndri. & drpd hasil kerja aku. dan aku rs org yg sk dibodek nie dlm kategori "bodoh' sory bro~ hihihi sebab...awat hang percaya sgt ckp org lg2 org yg sk mngendeng2 dngn hang. hang igt depa semua ikhlas ka senyum2, sopan santun cakap dngn hang? plastik tau! depa smua layak hantar ke akademi lakonan kompem menang award tiap tahun.

So kita nie nak buat apepon kenalah ikhlas, jujur & usaha bagi terbaik. xperlu la hang nk dok cite kt boss pung pang pung pang tapi habuk pon xdak na...bodek2 nie ish pon boleh mnjatuhkn org. hang ckp hang baguih tp sebenrnya org lain lg bgus dr hang...lepas tu hang cakap hang wat kerja tu tapi org lain punya tangan....ha cmne tuh?? lg2 yg sk dok burukkn org lain ishh xmoh2 xbek tuhan marahhh...haaa....
Dan jika anda rasa anda adalah insan yg jauh dr sifat ini anda adalah insan cemerlang! hahahahahha~ xpe org xnmpk ape kita buat tp tuhan tahu.. 1hr nnt tuhan akn tunjuk & insyaallah rezeki tu sentiasa ada utk kita. yg sentiasa rajin bekerja & xperlu berlakon dpn boss na... ;) 

Bagi org2 yg suka bodek membodek sesuai kita same kan dgn bedak membedak... hang tau kenapa??
sbb bedak nie selalu sembunyikn muka yg hodoh....kikikiki ;p so fikir2 kn...jgn marah aaaa... 

gambar hiasan je!

No comments:

Post a Comment