Wednesday 3 October 2012

Beauty is paint

Sejak dua menjak nie rajin pulak aku nak mengupdate blog kan!btw gara2 tadi aku baca magazine terkeluar lah idea utk entry nieyh. eh sejak bile lak aku rajin membaca kn??haha aku rasa macam dah lame gilerrr xbaca magazine apetah lg nak membelinya...Entah kenape tadi tergerak kaki melangkah ke kedai majalh.Selalunya aku cume nmpk kedai MAKANAN je! (xyah nak perli gemuk!) then ternampak satu heading  magazine tu "250 PRODUK&TIPS DARI HUJUNG RAMBUT HINGGA HUJUNG KAKI" haa! sapa x excited nk baca! dgn harapan leh cantek macam artis! (bagus batol marketing majalh ni)


Apa yang aku nak share ni, bila tgk dalam magazine tuh pehh model die cun3 kot, body pehh slim okeyh!(name pon model...) makeup die lak, mak aii superb! then dress die......meletup! produk dia pakai lak waaaaaaa leh hbs gaji aku 1bulan! 

Perlu ke buat semua ni?? bagi sesetengah orang, mereka akan cakap:

"mestila kena beli all of those things, bila kite tak cantik, orang nak pandang pun tak lalu.."


"i kene jaga penampilan diri i, bf i suruh..nanti i tak cantik, die cari yang lain, i jugak yang susah.."
(cakap style mengada gedix)

1) Masalah besar bg aku "diet" & "kurus" ! 
orang selalu tanya "bila nak kurus??"(ish nk je aku bg kick.
sape yg xnk cantik kn?hoii3! .kalau kurus tu boleh pakai magik!)
Skrg dah moden, London weight ada, SD11 ada, Dr. Rozmeyh ade...
nk kurus sng je..cuma kena ada $$$$$$$ (mampu kerr??)

2) Bila ada jerawat kena beli krim jerawat, kalau rambut kusut kena beli serum,
kalau kulit xsekata kena beli cream muka. Lepas tu kalau boleh nak beli satu set,
kunon baru berkesan gitue~ then klu beli set harga lagi jimat
(yela tuh jimat...padahal harga tetap $$$$$$$)

3)  Cantiknya u makeup...cantik color bibir u.u pakai lipstik brand apa?
 kulit u pon nmpk gebu, foundation apa u pakai nie?
Then cantik eyeshadow u pkai, brand apa? i igt nk try lah $$$$$$
(situasi nie biasa nampak dekat comment2 FB! haha)

4) Bila jalan2 kat shopping mall, " waa cantiknya baju ni...ade pulak discount 20%,
 rugi xbeli skg nanti habis xdapat" lg2 kalau fashion nie olwes up to date! 
so untk yg stylish n pntgkn imej mesti slalu kene up to date
kalau boleh 1 baju sekali je pakai! gileerr lah $$$$$$$


hahahaha mmg sakit lahh duet poket kalau mcm nie gaya nya..btw my point adalah..
Bukan senang nak cantik! Tapi pada yang mampu jangan lah terlapau obses.

Apepon tak semua orang anggap muka berjerawat tu tak cantik, dan tak semua orang anggap chubby(ayat sopan) tu tak elok. macam aku ni xmampu ah nk beli produk mahal2 sgt, bukan artis pon cukup la mana yg mampu hehe baik aku guna duit aku beli makanan.... ;p

The most important thing is, be with the people you are comfortable with :)


No comments:

Post a Comment