Tuesday 1 January 2013

Hasil TanganKu

Assalamualaikum... ;) selamat tahun baru & selamat bercuti~
Dari semalam aku nk update blog tapi tersangat lah malas...
Disebabkan kebosanan yang tahap terlampau sekarang nie tambah pulak aku sorang2 dengan ini tahap kerajinan mengupdate blog sangat tinggi haha!

Entry aku kali ni berkenaan tentang post moterm hasil tangan 2hari lepas....chewahh~ mcm buat project besar bagai.....kikikiki

Ini dia.......


Actly ni 1st Job aku a.k.a penutupan tahun 2012....
Aku saje lah nak share expeience 1st time makeup orang nikah...Tapi ini bukan la kali pertama aku makeup muka orang...huhu

Daripada gambar lah akuboleh nilai mana yang kurang....untuk perbaiki akan datang..
Aku rasa banyak kekurangan...Aku ni jenis yg suka compare hasil tangan semua mak andam/makeup artist...Bila aku on FB je mmg aku sangan suka belek2 gambar yang diorang makeup then aku akan tanya diorang pakai brand apa......kalau nk belajar teknik aku suka tengok youtube je...

So aku nk review hasil kerja aku chewahh~ ok x ok itu bergantung pada yang tengok...aku cuma menilai apa yg aku nmpak..

1) Base foundation- overall ok.tak ada masalah..kemas, rata & flawless... teknik aku follow sifu aku "Eyra Rizal Touch" hehe
2) Shading- bahagian tulang pipi, dahi, bawah dagu tak ada masalah..cuma bahagian hidung tak nampk sangat and kurang kemas...sebab masa ni aku terlupa shading pakai stick sebelum sapu loose powder..so xnampak natural and hidung xberapa mancung. aku just shading pakai powder je..
3) Eyebrow- Clien memang tak cuku bulu kening. time nie lah kena pandai gunakan teknik untuk bentukkan kening..shape ok..biasanya aku just cover bulu kening yang lebih tu dengan foundation...then cume gelapkan cikit eyebrow tu supaya nmpak lg shape dia..
4) Eye False Lashes- bulu mata tu aku xlekat tepat pada bulu mata sebenar..so nmpak lagi bulu mata yg asal....
5) Eyeshadow- time nie aku buat natural je sebab sesuai untuk nikah..blend ok. cume base, color light tu sangat soft, bila aku blend color gelap color light jd tenggelam... better pakai eyeshadow agak glitter sikit utk light..masa tu aku cuma pakai pallete mac.. kalau smokey mgkin ok..
6) Eyeliner- garisan bawah mata tu xcukup gelap...bila aku snap gamba baru perasan..
7) Blusher- ini paling senang...aku rasa color blusher ok je...cuma kena naikkan sikit
8) Lipstick- Lipstick aku lebih suka color nude sebab mata dah nmpk gelap..cuma aku xletak lipgloss

* masa ni jugak aku xsempat nk touch up muka pengantin sebab pengantin rushing nak gerak...memang kelam kabut...aku start makeup dia 11.45-1.30 dekat 2jam gak... tapi disebabkan aku 1st time makeup kat majlis orang aku pon xreti la nk budget masa... 2jam memang xcukup untuk aku buat last tounch up.. nk sanp pic pon xsempat... sebab dari gambar gak boleh mana yang kurang...tp xsempat sebab fmly pengntin nak rushing...lepas nie kena makeup org 3jam before start majlis...
* aku cuma sempat amik 2gambar je... penagntin pon aku xtau ade snap ke x sebab memang xada photographer..camera aku nie ada problem sikit..... photo akan nmpk gelap daripada yg real....xtau la apa masalahnya.... so target kena beli camera baru  (DSLR pliss) (>_<)


Ni lah dia postmortem...hahahha! aku punya kerja aku yg nilai sendiri... ;p ok lah tu drpd tak ada ~
Aku akan always belajar & perbaiki mana yg kurang..daripada kelemahan2 kat atas tu..lepas ni aku belajar untul lebih teliti.. ;)  Aku sentiasa cuba buat yg terbaik.... aku buat kerana minat bukan atas nama..

Sesiapa perlukan service aku boleh lah inbox di FB :-
-Dinner               RM 80
-Bertunang          RM 150
-Nikah                RM 180
-Bersanding        RM  230

Brand-
Mac
Shue uemura
Krayolan
Supra
Nutractor
Sephora

Anak didik:

2 comments:

  1. congrats babe.
    dah melangkah setapak lagi..
    semoga terus success!aminnn ;)

    ReplyDelete