Tuesday 25 December 2012

Wedding Inspired Makeup

Hello! weee~ hari ni nak share makeup for bridal....
Aku mmg suka sgt tengok pengantin daan teramat lah excited kalau pergi kenduri kawen! ;p sbb makan free... eheheh xdelah, actly sbb suka tgk dress, pelamin, tema wedding n paling penting makeup! yelaa ada yg muka mcm kak limah tp bila skali dah makeup pehhhh terus jadi mcm angelina jolie, shila amzah, nealofa and sewaktu dengannya... kikikikiki
So  aku nk story sikit.....aku teramat lah minat dgn 2 org jususolek yg trsgt lah molek ;) makeup diorg nie slalu buat aku tergamam xterkata! selepas tu 1st word yg akan keluar dari mulut aku "wow!"
Kalau aku, aku lbih suka smokey eyes & nude lips, shading yg kemas, foundation xterlalu tebal tp still flawless... itu yg buatkan nmpk sexy. btw aku pon msh blaja bidang nie..insyaAllah next year start amik customer... ;)

Makeup-Superb!
1- Kening- bentuk kan kening sesuai dengan bentuk muka
2- Base foundation- kenal pasti jenis kulit sama ada berminyak atau kering. apply foundation yg sesuai supaya nmpak lebh flawless
3- Eyeshadow- smokey/natural look (paling penting bulu mata palsu & contact lense akn tonjolkan lagi mata anda)
4- Shading- kesan wajah yg lebih tirus
5- Blusher akan buat pipi lebih naik. pastikan color blusher sesuai dengan color bibir.

1)  Epie Temerloh











2) Suhana Sulaiman







No comments:

Post a Comment