Sunday 9 December 2012

Peluang kedua O.K ke K.O?

Assalamualaikum...

Entah kenapa xboleh nak lelap...SF sorang2 je nie, tak ada teman bercerita..so blog la tempat luahkan rasa... outchhh3x sastera sungguh ayat bila dah tgh pg buta nie wuuuuu~ tiba2 mood nk story mory pasal hati..chewahh~! (#^_^#)

Korang ada kekasih?? pernah rasa kecewa?? mesti pernah kan... Pernah x org yang korang sayang khianati /menduakan korang?? agak2 bape kali korang bagi peluang untuk org yang korg sayang?? tak pe...kira dalam hati, rahsia masing2 haha ;)


Tapi kita semua tahu ada dua kemungkinan bila kita buat keputusan untuk bagi dia peluang kedua. 1st kita akan fikir mgkin dia TAK AKAN  sakiti kita lagi seperti mana dia jnji & bersungguh2 untuk pertahankan hubungan, 2nd kemungkinan dia akan sakiti lg mcm sebelum ni... option yg ke2 tu yg kite semua xnak.

Hakikatnya bila peluang kedua untuk sesuatu hubungan pasti ada sedikit yg berbeza iaitu KEPERCAYAAN. hakikatnya bila kita mula percayakan seseorg,bila setiap hari2x kita bersma org yang kita sayang, susah sng kita bercerita..sememangnya kdg2 kita terfikir dia adalah yg terbaik prnh kita jumpa, sesorg yg kita syg sampai kita sanggup setia. Tak pernah terlintas untuk menyakitinya.. Tapi kdg2 apa yg kita harapkan xselalunya indah. dia juga manusia biasa yg kdg terlupa akan keikhlasan kita, kdg2 terlupa utk mnjga hati kita. time tu lah sakitnya tak terkira bila keihklasan hati kita dikhianati oleh org yg mnjadi kepercayaan kita & paling rapat dgn kita.. cuma tuhan je tau...apetah lagi semua terjadi depan mata kita sendiri...mata ni menjadi saksi ape yg jadi...

Demi perasaan sayang... kita terpaksa bertahan, kita terpaksa lupakan apa yang dah berlaku walaupon realitinya bukan senang..yup bukan semudah tu... air mata akan jadi peneman bila mula terkenang waktu itu.. Tapi kita kena kuat...mengadu lah pada Allah...supaya kita lebih tenang.. tak guna kalau kita bermain emosi sampaikan update status itu ini konun mengexpresikan perasaan..itu bukan cara yg terbaik..kalau kita syg seseorg lagi2 kita niat utk jadikan dia peneman hidup, janganlah kita menceritakan keburukannya...sama jugak kita mngadu pada manusia..tak salah meluahkan perasaan sedih dan duka pada teman2 tapi bolehkah mereka bantu kita??bolehkah mereka rahsiakan segalanya??bolehkah merka pulihkan semuanya?? .....sedangkan itu semua brgantung pada diri & kita juga boleh brfikir apa yg terbaik sebab kita lebih kenal sidia dari teman2 kita kn.. dan ingat lah itu juga ujian dr Allah.. Tuhan tak akn uji ita jika kita tak mampu & tuhan telah rancana kan sesuatu yg lg baik dr apa yg kita jangkakan...


Ingatlah semua yg jadi ada sebabnya.. kita tak tahu tp tuhan lebih tahu.. mungkin apa yg jadi akan jadikan sesuatu hubungan lbih erat & akan buatkn sidia utk lbih hrgai kita.. ataupon apa yg berlaku buatkan kita lebih kenal siapa dia sebenarnya.and ataupon ape yg jadi buat diri kita lenih baik,mungkin kita yg silap..cuma keputusan ditangan kita sama ada teruskan ataupon tinggalkn sparuh jalan... tp SF dah pon bt keputusan utk teruskan.... siapa kate SF tak prnah rasa apa korang rasa... mmg bkn sng utk dptkn kepercayaan but I wont give up...mgkin kita sndiri ada yg silap... jangan takut dgn apepon keputusan... yg pntg kita kenal dia, & niat kita... Allah itu ada utk bantu kita & dia labih tahu...

Jika dia terbaik pasti hubungan ni tak akan terpisah.. kita manusia kdg2 xterlepas dr bt salah..kita sndri pon ada bt silap...jika dia bkn jodoh kita tuhan pasti akantunjukkn kebenaran sekali lg & temukan kita dgn seseorg lbh bk... yg pntg kita janganlah nilai 1keburukan dia umpama selama ni semua kebaikan yg dia bt pada kita tak ada makna.. dia mgkin dah bt 1kesilapan tp mcm mcm mana dgn 10 kebaikn dia pada kita??

apepon uolss kena la bijak...janganlah pasangan uols dah tipu uolss banyak kali tp still tunduk pulak...pasangan uolss dah bt itu ini then msh bertahan...ataupon pasangan anda tu mmg xde pape faedah or kebaikn pada korg... hahahhah anda fikirlah sndri.... cinta & manusia ni adalah sesuatu yg subjektif... ;) jgn bandingkn cerita romeo juliet... semua lain2 punya story ok.. tak salah peluang kedua kalau mahu mencuba yg terbaik.

No comments:

Post a Comment