Tuesday 15 January 2013

Preparation for Big Day! ;D

WuutWuuttt! ;p akhir2 nie asyik dok pikir nak kawen je.. orang keliling pon dok tanya bila nak kawen..bila nak kawen...bila nak kawen.......... hikhikhik (perasaan dlm hati ni meronta2 nak jawab: kalau boleh skg jgk nak kawen!!!heeee ;p Bukan apa, aku nak share story harini>>>> buat preparation utk wedding...

Memang peninggg & stress kan bila pikir hal2 wedding yg tinggal menghitung bulan je lagi... Bila nak kawen nie ada perkara2 penting yg kena prepare dari awal...1st BAJU PENGANTIN 2nd PELAMIN 3rd SPA
So harini dok pusing2 kat Shah Alam utk cari spa & butik pengantin.. memang banyak butik tapi xsemua berkenan..kalau berkenan pon ada diluar budget .... kalau nak cerita satu2 butik kitorg singgah memang xhabis la...

so nak story 1butik yg dikatakan OK laa dlm banyak2 kitorg pergi.>>>>"Butik Chantek"..butik ni agak familiar..urm stok baju2  die aku rasa agak moden n taste la jgk tp harga mak aii.... RM3ribu.xperlu risau pasal size coz kite boleh tempah baju ikut size bdn kite sndiri..ni contoh display kat butik dia..ada satu color cun giler...royal blue fuhh! kalau aku nak pakai memang kompem kena diet slim mcm nealofa baru boleh pakai haha! baju dia aku tengok Berperincian Pearl, Crystal, Swarovski dan manik.mmg aku minat baju2 cmni..then xterlampau sarat..just nice tp still wow!

Then pelamin die design mmg cantek2...tp tu semua kena lah sediakan budget yg secukupnya...orang kata kawen cuma sekali jadi mesti la nak nmpk mcm princess..n nak duduk atas singgahsana yg ala2 heaven gtue... ;p contoh pelamin & harga dia cm nie saje RM5ribu ;o nmpk mcm simple tp wuuuuuuuuu~ 

Bila dah belek2....perlu lah discuss....nak plan untuk wedding bukan senang..kena depeds on kite punyer budget....kena fikir banayak benda...then semua ni kena tempah awal2, kalaux memang huruhara nnt...(chewahhh aku ni ckp mcm lah da penah ade experince kawen) ;p

Selain g butik2 pengantin, kitorg ade g survey spa.. nak kawen mesti lah nak cantek luar biasa kan...lg2 utk bakal suami uuuUUUuuu~ kalau boleh 1badan nak nampak berseri2...jadi kitorg g menyinggah 1spa... >>>SAFAH HERBS SPA... banyak pakej yg diorg sediakan.... xtau la ok ke x service die sbb xpernah cuba...tp pakej berpatutan...RM350 utk facial, manicure, pedicure, sauna, mandi bungan etc... aaaaa aku tak ingat ape die offer lg....tp bayak la gak.... rm350 utk 6jam... ok la tuh kan..plg best die guna herba2... kitorg g branch kt sek23..time ni myfren register jd ahli rm50 sahaja then tiap2 bulan dpt disc 20% and bnyk lg gift ;)



Apepon skg ni aku yg berangan nak kawen tp org lain yg langkah kedepan dulu..haishh potong line btol....ehhh tp xpe tetap excited!! congrat utk mydear frend coz lg 6bulan bakal jadi raja sehari winkk3~ ;p
kena prepared baju utk attend wedding grand die nie..hahaha... semoga semua berjalan dgn lancar....ok!

(gamba2 nie aku amik senyap2 kakakaka.. xde keje) k byee! ^_^

No comments:

Post a Comment