Saturday 31 December 2011

2012 segala2nya bagi aku...

Bismillah....
secara rasminya awinie bermula la tahun baru 2012.hehe
mcm bese tiap 1jan mesti ade ucapan haha dah mcm PM lak an. Tapi taun nie spesel ckit c0z wish kt dlm blog. hehehe leh taip pnjang lebar merapu2 kan..selalu status fb je..mcm xpuas lak..haha.
Tahun nie tahun busy kan diri & lebih matang. dah bukan lg kanak2 or anak ayah mama. semua kena be independent & jd seorg yg brtggjwb. aku ckp cmtu sbb 1stly aku da selesai tggjwb sbg student yg selame ni hidup 100% ditaja oleh parents. now myturn utk taja myfamily =) yela aku kn ank sulung.

CAREER
tahun nie dah start utk cari keje tetap.alhamdulilah 2Jan ni start keje utk sementara utk cari pengalamn dlm bahagian admin/office.mulai hrnie segala keputusan or tindakan aku akn dgr nasihat mama.bukan ape, sblum nie aku asek ikut kata hati last2 ckp mama jgk ada baiknya. bende plg penting career aku. aku nk improve tggjwb sbg kerja.aku nk improve performance dlm keje n sekaligus leh dpt income beso ye x? hehe.xkisah mula dr bawah.xkisah aku trpkse jd kuli or susah ckit.hehe name pon cr pengalamn kn.aku aim keje kt company besar2 luar dr area klang.tp bt ms nie dsbbkan aku xde pengalamn n ats nasht mama soh aku keje area cinie je dulu sementara tggu aku confident blh drive sendiri.almaklum la org br dpt lesen huhuu.

KURSUS MAKEUP ARTIST
next plan aku tahun nie, aku akan join class solekan/makeup artist. aku dah plan & dah pon dptkan tmpat2 aku nk join. actly aku nk jd freelance makeup artist. makeup for any even n wedding sbg part time aku. dr dulu aku minat sgt bende2 nie mmg kena dgn jiwa aku n semua yg kenal aku mmg tau minat aku dlm bidang nie.alhamdulilah mama aku support bidang yg aku minat even dulu die xberape berkenan hehe. insyaallah ada rezeki mmg dah niat nk ade bisness sendiri studio makeup&spa.

SAMBUNG STUDY(KECANTIKAN&SPA)
kadang2 jeles gak bile tgk membe2 aku yg lain smbg degree. tp aku nekad aku xsmbg degree sbb aku nk kejar cita2 aku utk bukak bisness dlm bidang yg aku minat ni. aku mmg akn smbg belajar tp dlm bidang spa.yela nk smbg belajar kene pakai duet gak kn.so tu yg aku keje dulu,cari dulu pengalamn.after aku da amik kursus makeup& da blh jlnkn pert time tu br aku smbg blaja,terigin gak nk smbg blaja kt jakarta coz degree dlm bidang spa juz ade kt sane.kali nie aku pastikan aku bt btl2 & usaha sgguh2 even ssh mcm mane pon. insyaallah.ape2pn smua kena mula dr bwh, kena belajar,kene cri pengalmn bkerje dgn org, cri modal,br leh bt bisness sndri kn.

No comments:

Post a Comment