Tuesday 12 February 2013

Ayam Penyet&Sate Terbaek MERU!!

 Fuh makannn makan dan makan lagiiiiiiiii!
sape2 je pn akan sanggup redah beribu2 kilometer semata2 nak cari kedai makan yg plg sedap!
Betul x?? tapi kali nie cari tmpat mkn plg sedap dan best area dekat2 je.
Tak sngka pulak ada gak makanan plg owsem! ;p
Kedai makan nie terletak kat area Meru je..berhadapan dgn Taman Meru3.
Kedai dia tepi jalan je. Sempoi je sama mcm kedai2 tepi jalan yg lain.
Apa yg syok kat sini..........

.......................................................................................................................................................

SATE KAMBING paling HOtzzzz

Sate nie memang TERBAEK seh! actly aku bukanlah penggemar daging kambing (=_=)
dan ini bukan kali pertama aku makan. 1st time aku penah makan kt satu kedai ni, pure indonesia but aku tobat xnak makan dah coz liat n penat nk telan haha!
Then ada org cakap ada 1tmpat sate paling best. aku pon excited nak rasa! aku gt ada mcm2 sate, tetiba cuma ade sate kambing je....so bile da smpai kt kedai tu mcm rugi je xrase kn..nak tau gak pe hebat sgt sate nie huhuhu......
Bila aku makan.....fuhh seyess sedap! daging die lembut n nikmat oii..haha
Die bakar memang lame myb nk buat daging tu rase terbaek kott.nth.
..so mmg korang kene tggu ah mmg uji tahap kesabaran tol bile nk tgu turn hehee..
tambah pulak kuah sate nie yg best...kalau nkrequest extra spicy pon boleh! ;)
Sebab pedasss buat aku lg layannnn...... ni sate febret aku skg!! huuuu~



AYAM PENYET paling Menggoda.....

Next apa yg best kt kedai ni...ayam penyet! xtau la nk cakap cmne...tp rasa die layan...tiap2 minggu aku akan mngidam nak makan kt sini haha!...
i thik sambal ayam penyet nie yg buat die rasa laen...
Paling best tukang masak die adalah pre Indonesia..so aku rs tats y lah mcm PERFECT  mknan ni..
presentation maknan nie pon xmengecewakan chewah~
see nampak sedap n selera je kan nk makan... ;) wink3
mcm makan ala2 VILLAGE gitue~
pinggan nasi pon terasa mcm makan kat umah nenek sendiri hehee
seyesss layan...korang patut rasa...
tambah pulak gulai daging kambing die..
OKE ni first time aku makan gulai kambing..tgk nama mcm nak tak nak ye;a sbb before ni aku xmakan kambing weyhh!
Tapi tgk gulai ni mcm menarik je... so aku pon beranikan diri bubuh kat nasi..
bila makan.................fuhhh sedap gak..rasa lemak2 n rempah2 die cukup so xdelah hanyir sangat..
Totally LAYAN beb......





So last word : Rugi kalau tak TRY" haha!
kedai ni bukak dari pukul3ptg.... selalu time petang and time2 senja memang ramai org.
layan katenyer...

No comments:

Post a Comment