Monday 11 February 2013

Aku Bukan CINDERELLA

Ini story tentang Aku dan Cinderella....
Kalau orang tanya jika aku dibagi peluang untuk jadi sesuatu yg aku suka..
aku akan jawab "Aku Nak Jadi CINDERRELLA"... ;)

Dari kecik aku selalu berangan nak jadi mcm Cinderella sbb boleh pakai baju cantik2 & selalu berangan kawin dengan putera idaman.. hehe ;p .nama pon angan2 so aku punya suka lah nak angan2 tinggi mana pon kn. Aku selalu fikir yang Cinderella nie cantik! yelah mana taknyer,penulis buku tu lukis Cinderella cantik2. Pastu dapat pakai gaun yg cantik giler, kasut heels yg berkaca, then dapat g majlis tari menari siap naik kereta kuda. Last2 ending story dapat kawin dengan putera raja yg kacak!  Cinderella xpernah berangan2 utk jd seorang puteri raja disebabkan kehidupan yg serba kekurangan & sentiasa bersyukur apa adanya. tapi Takdir Cinderella berubah jd Puteri Raja bila die tertinggal kasutnya...

Aku pulak, orang yang selalu akan kutip balik 'sandal' aku, bila mana 'sandal' aku tercabut jauh ke belakang. Walaupun 100 meter jauhnya, aku akan tetap berlari untuk kutip semula! Ah. ini memang aku. Orang yang terlalu banyak kurang dari lebih. aku selalu pandang kebelakang. Dan dari situ lah kadang2 akan terkeluar dari mulut aku perkataan "KALAU"...
1. kalaulah aku jaga makan minum aku, mesti sekarang aku kurus dan cantik mcm nealofa
2. kalaulah aku anak org kaya, mesti aku dah drive penuh gaya kereta Ferrari 458 spider
3. kalaulah aku study bidang beauty dari dulu, mesti skrg aku dah jd pemilik saloon yg berjaya
4. kalaulah aku dari dulu hargai kawan, mesti skrg aku ada seorang sahabat yg setia
5. kalaulah family aku berharta, pasti sekarang aku punya duet bercuti kemerata dunia
dan aku selalu berangan tentang apa yg aku tak ada.inilah AKU. aku terlalu banyak pndang kebelakang sampai buatkan aku terlalu salahkan diri sendiri disebabkan aku belum miliki apa yang aku idamkan.. sebab itu aku katakan AKU BUKAN CINDERELLA..



CINDERELLA TAKKAN JADI PUTERI RAJA
KALAU DIA PATAH BALIK AMBIL KASUTNYA SEMULA

KEBAHAGIAAN ADA DIHADAPAN
JANGAN PATAH BALIK KE MASA LAMPAU


No comments:

Post a Comment