Saturday 2 March 2013

ANDAM to be...

Hey hey hey...! rindu sama ini pinky blog heheh~ lame dah xmengupdate. urm bnyk sgt hal yg nak diuruskan (haha budget mcm bz mengalahkan dun nak brtnding parti)..Apepon now dah rilex sikit..jari jemari ni dah gatal nak menaip story chewahh~
Aku nk bgtau 1dunia FINALLY aku dah graduate as MUA (MAKEUP ARTIST) ;p
Alhamdulilah...lepas 1tahun tggu...skrg penantian dah dapat hasilnya. even bnyk prob yg dtg tp aku still bestrong. THANX ALOT to my cikgu EYRARIZAL sbb dah bagi segala ilmu. without her aku xkan sampai tahap ni ;)

Apepon aku bukan nak story jalan cerita aku tuh. aku nak cerita tentang minat aku nieyh, apekah???????
nie dia~ "'MAKEUP ARTIST". sesiapa yg penah kenal rapat ngn aku mmg dah tau sgt inat aku nieyh.hehe.
Tai nape minat aku ni xsama dgn title blog??? sbb  aku sgt tersuka dlm bidang bridal tp xde beza pon masih dlm bidang yg sama xlari manapon. kalau korg nak tau disebalik minat aku nieyh, ade kisahnya...myMAMA masa muda2 sampai mengandungkan aku teringin nak jadi mak andam.... die selalu cakap, minat die nie turun kat aku...hahahhaha, btw thanx to mymom sbb die bg peluang & support aku tukoin kursus nie.. Thanx MAMA sob3x  x__x

okeyh2 now aku nak share harta paling berharga yg aku dapat lepas tamat kursus bidang ni. (EXCITED!)

MY SOUL~ my 1st asset

Dulu selalu berangan nak beli beg nie pastu bawak penuh gaya! haha! Tadaaaa! skrg da ada depan mata yeayyy~ ni 1st asset aku utk simpan segala harta2 yg lain..chewahhh~ Mama aku dah siap bergaya dulu okeyh depan cermin hihihi syomell jew~





Ahah! nie mmg harta terpenting utk mana2 makeup artist! sebab nie brand makeup paling Fabulous!! Ni semua barang2 yang WAJIB. 
mist spray, prep prime, fix foundation, blusher, concealer, eyeshadow (expecially color hitam) mana2 brand pon color hitam MAC paling susah nk jumpe, eyeliner black (mmg hita pekat n bes)



Yang ni pulak mmg skrg dah familiar. tp depend pada orang n cara makeup. Tapi aku suka dua jenama nie mmg bagus skrg pon ramai makeup artist/mak andam pakai. hasil die mmg superb! yg kecil2 molek tuh KRAYOLAN supracolor, TV paint stick and concealer. aku beli dlm bentuk trial dulu even keil pon tp tahan ATLEAST 3months. nak beli size normal mahal na. so beli trial dulu kikiki. ni aku bukan beli online tau sbb aku ni jenis ragu2 kalau beli on9 so aku bertungkus lumus cari kedai dia.. Alhamdulilah jumpe gak hasil bantuan membe2 MUA kat FB. ;)) kedai krayolan tu mmg heaven sehhhhh! ok next color putih tu NATURACTOR. loose powder n foundation die pon sgt femes skrg...



Lastly haaa nie pon benda2 penting expecially eyeshadow pallete MISS ROSE (color die shiny2, ramai makeup artist pakai sbb olor die best), blusher pallate DANNI, lips pallette, VIVA pencil, kajal MISS ROSE, SET BRUSHES..kebanyakan aku beli kat butik krayolan malaysia. next lipstick REVLON, lipstick INGLOT (color die nude cun n murah but quality lbh kurg mcm MAC) then simplysity tu sesat..heheheh eyeshadow die nice. actly murah ke mahal ke kalau ade talent apepon nampak cantek!



Next planning.................................... aku nak cari model utk bt portfolio. practice utk jd perfect.. heheh~
sape2 free n dgn rela hati utk tadah muka sila rodger2 ye.... i need ur support... doakan yg terbaik.... sbb ape aku kejar ni, minat aku  2nd leh tambah pendapatan 3rd insyaallah 1day akan bukak bisness butik/studio sndri...INSYAALLAH...

No comments:

Post a Comment